Θεσσαλονίκη: Μια Google παρουσίαση για ψηφιακές δεξιότητες στον Τουρισμό
Ντέπη ΧιωτοπούλουΤουλάχιστον 4.000 επαγγελματίες που εμπλέκονται στον κλάδο του τουρισμού, αλλά και φοιτητές, εκπαιδεύτηκαν δωρεάν, τον τελευταίο χρόνο, στην Κεντρική Μακεδονία, από συμβούλους του προγράμματος Grow Greek Tourism Online, που «τρέχει» εδώ και μια τετραετία η Google. Στο σύνολο δε του προγράμματος έχουν επωφεληθεί περισσότεροι από 14.000 επαγγελματίες και νέοι μόνο στην Κεντρική Μακεδονία.
Ωστόσο, οι ψηφιακές δεξιότητες και τα εργαλεία για την ανάπτυξη του τουρισμού και των εξαγωγών της Google δεν σταματούν μονάχα στην Κεντρική Μακεδονία.
«Τα τελευταία 4 χρόνια, με το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online, διαδώσαμε ψηφιακές δεξιότητες σε περισσότερους από 120.000 Ελληνες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού» ανέφερε στην παρουσίαση της Google στη Θεσσαλονίκη, πριν από λίγη ώρα, η διευθύντρια Marketing της Google για την Ελλάδα, την Ουκρανία και τη Ρουμανία, Μαρία Φουντά.
Σύμφωνα με την ίδια, από το σύνολο των 120.000 που εκπαιδεύτηκαν, το 67% των επιχειρήσεων είδαν εμπορικά αποτελέσματα, όπως μεγαλύτερη αλληλεπίδραση στην ιστοσελίδα της εταιρείας τους, περισσότερες τηλεφωνικές κλήσεις κ.λπ.
Στο σύνολο της τετραετίας, περισσότεροι από 40 σύμβουλοι εκπαίδευσαν τους ενδιαφερόμενους σε πάνω από 100 πόλεις σε όλη την Ελλάδα, είτε μέσω ομαδικών σεμιναρίων είτε κατ’ ιδίαν.
Να σημειώσουμε ότι έως τις 20.00 απόψε, το βράδυ της Δευτέρας, θα γίνεται αναλυτική παρουσίαση του νέου εργαλείου για τις τοπικές επιχειρήσεις με demos και case studies.
Το νέο εργαλείο
Ωστόσο, πέρα από τα αποτελέσματα των ψηφιακών δεξιοτήτων που παρουσίασε η κυρία Φουντά, από τη Θεσσαλονίκη, στην εκδήλωση της Google στο πλαίσιο των Talks & Events του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη ΔΕΘ, ανακοινώθηκε και επισήμως το νέο εργαλείο της Google στην Ελλάδα, που λέγεται Market Finder.
«Είμαστε χαρούμενοι που σήμερα κάνουμε ένα ακόμα βήμα για να βοηθήσουμε τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν διεθνώς, μέσω του εργαλείου Market Finder» ανέφερε στην παρουσίαση η κυρία Φουντά.
Μέσω τριών απλών βημάτων, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μπορούν να εντοπίζουν καλύτερα αγορές στο εξωτερικό, θα υπάρχει βοήθεια σε θέματα όπως διεθνείς πληρωμές, στα logistics κ.λπ. και τρίτον θα βοηθηθούν να δημιουργήσουν ένα διεθνές marketing plan.
Το εν λόγω εργαλείο, που από σήμερα διατίθεται στα ελληνικά, προσφέρει δωρεάν οδηγούς, βίντεο και πληροφορίες, κάνοντας, όσο γίνεται πιο εύκολα τα πρώτα βήματα των επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές και τις εξαγωγές.
Μόλις 10% των ΜΜΕ δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΟΣΑ, μόνο το 10% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος, ποσό πραγματικά μικρό, ιδιαίτερα αν συγκριθεί με τον μέσο όρο της Ε.Ε.
Οπως ανέφερε στη σημερινή της παρουσίαση η κυρία Φουντά, σύμφωνα με τον ίδιο οργανισμό, δύο από τους λόγους που αποτελούν εμπόδια για τη δραστηριοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκτός Ελλάδος είναι η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων, καθώς και η δυσκολία διαχείρισης τεχνολογικών εργαλείων.
Καινοτομία και ανάπτυξη
Στις προκλήσεις και στα οφέλη των ψηφιακών δεξιοτήτων και των εργαλείων που παρέχονται πλέον στις επιχειρήσεις, απαραίτητα για την ανάπτυξή τους αναφέρθηκαν, με τη σειρά τους, τόσο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, τονίζοντας ότι «οι ψηφιακές δεξιότητες είναι ο καταλύτης και για τις επιχειρήσεις και για την ανάκαμψη της οικονομίας», προσθέτοντας ότι είναι απαραίτητο μέσο στη μετάβαση της νέας εποχής. «Το Market Finder που ανακοινώθηκε σήμερα από την εταιρεία είναι ένα εργαλείο που μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά τις επιχειρήσεις μας να αναπτυχθούν στις ξένες αγορές» δήλωσε ο κ. Ζέρβας.
Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού ΠΚΜ, Αλέξανδρος Θάνος, επισήμανε την αλματώδη ανάπτυξη στην εξωστρέφεια που παρουσιάζει η ΠΚΜ κυρίως σε δυο πυλώνες, τον τουρισμό και την αγροτική ανάπτυξη, τονίζοντας «χρειαζόμαστε τα ψηφιακά εργαλεία και χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η εταιρεία ανακοινώνει σήμερα από τη Θεσσαλονίκη το νέο εργαλείο Market Finder, το οποίο πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει σημαντικά τις προσπάθειες των επιχειρήσεων της Περιφέρειας που αναζητούν επιχειρηματικές ευκαιρίες στο εξωτερικό».
Η Βούλα Πατουλίδου, αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη ως πόλη leader στον ψηφιακό τουρισμό, ο οποίος για τον ΟΤΘ βασικό στόχο να καταστεί η πόλη κορυφαίος «έξυπνος» τουριστικός προορισμός. «Το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online της Google που εκπαίδευσε πάνω από 3.000 τουριστικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες του τουρισμού της Θεσσαλονίκης βοηθά στην αξιοποίηση της γνώσης που αποκτήθηκε για το καλό της πόλης» σημείωσε η κυρία Πατουλίδου.
Τέλος, ο David Burger, Deputy Chief of Mission της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, επισήμανε ότι «το κληροδότημα που άφησε η παρουσία των ΗΠΑ στη ΔΕΘ 2018, αποδεικνύει πόσο σημαντικό είναι να συνδυάζεις την τεχνολογική τεχνογνωσία με το τεράστιο δυναμικό που υπάρχει στην Ελλάδα. Κάνοντας ήδη το επόμενο βήμα μέσα από την παρουσία των ΗΠΑ στη φετινή ΔΕΘ, βλέπουμε πόσο άψογα συμπληρώνει αυτή την προσπάθεια το Grow Greek Tourism Online της Google».
Το Grow Greek Tourism Online στην Πελοπόννησο
Το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online της Google, το οποίο αποτελεί επίσημο μέλος της Εθνικής Συμμαχίας για Ψηφιακές Δεξιότητες και Θέσεις Εργασίας και υλοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας, Ερευνας & Θρησκευμάτων και του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), εδώ και τρεις μέρες «τρέχει» στην Πελοπόννησο, και συγκεκριμένα στην Καλαμάτα.
Οπως ανέφεραν στο ethnos.gr εκπαιδευτές του προγράμματος, υπάρχει ενδιαφέρον από όλες τις ηλικίες, από 20 έως 70 ετών, και το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Δεκέμβριο.
- Κακοκαιρία διαρκείας τις ημέρες των Χριστουγέννων: Πού χτυπούν τα φαινόμενα τις επόμενες ώρες - Οι περιοχές που θα ντυθούν στα «λευκά»
- Επίθεση στο Μαγδεμβούργο: Σε επιφυλακή οι Αρχές στην Αθήνα - Τα έκτακτα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται
- ΕΦΕΤ: Συμβουλές και οδηγίες στους καταναλωτές για ασφαλή εορταστικά γεύματα
- Χρήστος Μάστορας: Τα δύσκολα παιδικά χρόνια, το λάθος στην ελληνική ταυτότητα και οι αναμνήσεις με τη γιαγιά του